ikanapka – epizod 1




Na wstępie przepraszamy za mierną jakość dźwięku w pierwszym epizodzie! Zawiódł kurier, który dostarczał (i nie dostarczył) nasz nowy mikrofon!
“UPS! Zostawiłem przesyłkę u sąsiada…”. Apel do kurierów na całym świecie – nie zostawiajcie przesyłek u sąsiadów!!!
W pierwszym epizodzie mówimy o:
Szale Euro 2012 i jego wpływie na polską Sieć, o Google, również o Google, a także o Google, nieco o “Kreaturach”, o manii projektowania i związanych z nią konkursach, niepoprawnym Apple i jego iTunes, wspominamy o Playstation 3 (dostało się również Sony) :) , o zumi.pl, Web 2.0, o hamburgerach na zdjęciach i bułach, które dostajesz w rzeczywistości… itd. :)

icon for podpress  Podcast Video [56:41m]: Download

 
icon for podpress  Standard Podcast [56:24m]: Play Now | Play in Popup | Download

63 Comments so far

  1. Lukasz on April 22nd, 2007

    Pomysł ciekawy. A że pierwszy “zawędrowałem” na tę stronę to skomentuję Pierwszy Epizod. Życzę powodzenia.

    Choć brakuje kilku słów wyjaśnienia odnośnie tych “popularnych” i “jedynych słusznych” serwisów, aplikacji czy technologii;)

    Pozdrawiam,
    Łukasz

  2. Grzechu on April 22nd, 2007

    Może być fajnie. Trzymam kciuki!

  3. Daro on April 22nd, 2007

    …a co sądzicie o Operze… przeglądarce…

    …kto jest docelowym odbiorcą serwisu…

    …czy będziecie dzielić wątki … czy trzeba będzie “przetrwać” całość… np 56minut…

    zapowiada się ciekawie…

  4. Ziutek on April 23rd, 2007

    Spox, chociaż wolę streaming od podcasta, bo mniej mi łącze obciąża a podcast jako alternatywę do ściągnięcia.

  5. Jakub on April 23rd, 2007

    Na jakiej podstawie wybieracie newsy o których warto powiedzieć, a o których nie? To jest ważne, aby nikt nie zarzucił Wam stronniczości.

    Dlaczego i-kanapka, a nie aj-kanapka? I co to w ogóle znaczy? :P Internetowa kanapka? :/

    Proponuję patrzeć się do kamery, a nie gdzieś w bok uciekać ze wzrokiem :P

    Poprawna nazwa tego co robicie to nie video podcast, tylko videocast. Wymieszaliście dwa różne pojęcia :P

    Biorę się za oglądanie kolejnej minuty i napiszę może coś więcej.

    P.S. Gdzie jest subskrypcja do iTunes Podcast Directory?

  6. admin on April 23rd, 2007

    Jakub, dzięki za uwagi! Prosimy o więcej! :)
    Kilka szybkich odpowiedzi:
    1. i = (m.in.) internet, informacja, interakcja
    2. oj nie, nie. To nie TV. :)
    3. dzięki Jakub – zrobiliśmy to z premedytacją :) Chodziło wyłącznie o dwa nośne słowa kluczowe. Ale skoro nie przymknąłeś oka, poprawiamy.
    4. Subskrypcja się robi. A jak się robi, to proponuję przejść na Google, wybrać “download” i dalej – jako wersję dla iPod. Subskrypcja będzie.
    Pozdrawiam!

    Marek

  7. Jakub on April 23rd, 2007

    No jak to nie TV? Wy jako nadawcy, przekazujecie nam obraz. Zgadza się, sygnał “nadawany” jest przez internet, a nie przez “druciaka” na dachu, ale nadal jest to przekaz jednostronny. Wy opowiadacie nam o czymś.

    Pierwsze co się nasuwa na myśl, to to, czy informacje które podajecie nie będą aktualne w momencie publikacji odcinka? Rozumiem, że kierujecie ten videocast do osób które nie maja czasu na prasówkę, ale czy nie zaczepiacie tematów na które rozmawia się wszędzie? :) Może warto interesować się “perełkami”, tematami głębszymi niż takimi o których pisze się wszędzie i na pewno trafisz na nie, nawet jeśli nie masz czasu :) Jeśli bowiem puścicie odcinek z newsem który wyszedł 2 tyg temu to czy ktoś na niego wcześniej nie wpadnie nawet przez przypadek? Poza tym ludzie nie są aż tak zamknięci, żeby nie wiedzieć co się dzieje. Tym bardziej z branży IT do których kierujecie ten videocast.

  8. Jakub on April 23rd, 2007

    Kolega po prawej mało mówi, a jak mówi to na temat który właśnie się skończył :) mówi cichutko i niezrozumiale :) Proponuję popracować nad dykcją :) Najlepszym ćwiczeniem jest mówienie przez kilka minut z korkiem od wina między zębami :) Naprawdę daje rezultaty.

  9. konrad on April 23rd, 2007

    obiecuje poprawę;)

  10. marcin on April 23rd, 2007

    ciekawie zapowiadajacy sie pomysl. niestety musicie jeszcze troche popracowac nad realizacja. przetrwalem pierwsze 20 min, wiec do tego sie odniose.

    od strony dzwiekowej robicie kilka powaznych bledow technicznych. Marek, przekrzykujesz Konrada, nie pozwalasz mu dojsc do slowa, dokonczyc wypowiedzi, komentujesz przed zakonczeniem zdania. powinniscie mowic mniej wiecej tyle samo, skoro juz obaj dzialacie jako “gospodarze programu”. mozecie tez podzielic sie tak, ze jeden prowadzi program punkt po punkcie robiac wstepy to kolejnych informacji, a drugi zachowuje sie jak ekspert i omawia tematy. w tym momecie Marek jest i prowadzacym i ekspertem. Konrad, mowisz ciszej wiec postarajcie sie o indywidualne mikrofony i skonfigurujcie glosnosc tak, zeby byla podobna. starajcie sie, aby w zdaniach, ktore budujecie bylo mniej ozdobnikow, a wiecej tresci. Marek, moglbys troche popracowac nad przerywnikami typu eeee, choc to nie jest duzy blad ze wzgledu na formule programu. Konrad, czasem drzy Ci glos. moze to stres, a moze moje niskiej jakosci glosniki.

    od strony wizualnej mozecie kilka rzeczy do poprawic. przede wszystkim nie drapcie sie, nie dotykajcie twarzy, rece trzymajcie na jednym poziomie powyzej kolan, mozecie delikatnie gestykulowac. w tej luznej kanapowej konwecji chyba najlepsze beda dwie pozy. jedna z lokciami lekko opartymi o kolana i wysunietym lekko do przodu cialem. druga, bardziej wyprostowana z rekami na klawiaturze. Samo wykorzystanie komputerow jest dosc niebezpieczne. bardzo duzo zaslaniaja. gdy jeden z Was trzyma swoj na kolanach, a drugi laptop lezy na stole nie wyglada to zle. jednak gdy Marek wzial swoj na kolana to wspolnie zaczely zaslaniac zbyt duzo kadru. popracujcie nad oswietleniem. naturalne, zolte swiatlo z okna robi pozytywny efekt, ale gdyby bylo skierowane troche bardziej na wprost Was i przefiltrowane, tak aby rownomiernie oswietlalo twarze i nie robil sie cien na Konradzie.

    od strony marketingowej przyczepilbym sie do tego jabuszka. jezeli sponsoruje Was Apple to powiedzcie o tym, a jezeli nie to zaklejcie to logo, bo jest na pierwszym planie i rzuca sie w oczy, odciagajac od Was uwage. Nie ma sensu robic komus darmowej reklamy, a przy okazji tracicie na wiarygodnosci. pamietajcie o tym, bo to pierwszy krok do budowania marki.

    omowie warstwe merytoryczna, ale tu moge byc bardzo subiektywny. nie wiem czy dla takiego przecietnego uzytkownika jak ja jest sens obejrzec 56min informacji, gdy zapoznam sie z o wiele szerszym spektrum tych tematow i to korzystajac z tego samego medium (internet), korzystajac np. z rss-ow. zakladajac, ze godzinny odcinek wychodzilby co tydzien, to porownajcie to z iloscia informacji, ktora mozecie uzyskac przez chociazby rssy czytajac je 10 min dziennie.

    ze wzgledu na powyzsze posune sie tutaj do rady na poziomie strategicznym. najwazniejsza jest grupa docelowa, czyli w Waszym przypadku ludzie z branzy, ktorzy nie maja czasu na przeszukiwanie internetu. przy okazji lubia nowinki techniczne i korzystaja z serwisow spolecznosciowych (wybaczcie, ale potraktuje Was jak blog). nastawiajac sie na taki profil przyciagniecie rowniez grupe “mlodych gniewnych internetu”, ktorzy nie sa profesjonalizstami, ale szukaja kontaktu z tym swiatem. na bazie tego profilu uzyskujemy ksztalt poszukiwanego przekazu informacyjnego. musi byc szybki, przepelniony trescia, strannie wyselekcjonowany. ewentualnie mozna sie skupic na kierunku opiniotwórcznym, ale on moze wymagalby oddzielenia na drugi kanal. przyznaje, ze kanapowa koncepcja bardziej pasuje do tej wizji. w tym celu musicie jednak podniesc jakosc dialogow. trzeba wyelimonowac zwroty typu “fajne”, “o, nie wiedzialem” itp. Obaj musicie znac wszystkie newsy, dyskutowac o nich, czesto powolujac sie na przyklady z przeszlosci, zwracac uwage widza na szczegoly, dokladnie analizowac rozne aspekty tematu. musicie pokazac, ze naprawde jestescie specjalistami z branzy. nie mozecie doczytywac informacji w trakcie programu. popracujcie nad zawartoscia tresci w zdaniach. jest do tego dobre cwiczenie. spiszcie wypowiedzi z epizodu 1, a potem sprobujcie wyrzucic wszystkie zdania, zwroty i pojedyncze wyrazy, ktore nie sa potrzebne do przekazania informacji widzowi. bedziecie potem pamietac, czego nie nalezy uzywac.

    nie chce, zebyscie odniesli wrazenie, ze te kilka powyzszych akapitow, bylo pretensjonalna tyrada Waszej ciezkiej pracy, bo sam bym tak pomyslal. pamietajcie, ze te sugestie maja tylko zwrocic Wasza uwage na kilka malo istotnych, a jednak stanowiacych pewien kanon aspektow. Robicie swietna robote i naprawde warto to kontynuowac.

    na koniec przeslanie. w swiecie mediow jest tak, ze wygrywa ten kto jest w stanie dostarczyc najszybciej, najlepsza informacje, w najdogodniejszy sposob.

    pozdrawiam i czekam na kolejne epizody.

  11. marcin on April 23rd, 2007

    p.s. choc sam jestem uzytkownikiem FF, to za jedyna sluszna przeglardke w branzy internetowej uwazam Opere. porownajcie np. jak obie te przegladarki przechodza test acid2.

  12. Jakub on April 23rd, 2007

    Pytanie, czy ktoś kto nie ma czasu na codzienną porcję informacji, będzie miał czas na godzinny film…?

  13. bartez on April 23rd, 2007

    Gratuluje pomysłu, odwagi i zapału!!!! Trzymam kciuki za kolejne epizody!!!

    Przyznam się jednak, że dotarłem w okolice 1/3. może lepiej zamykać odcinek w 20 minut. Ale obiecuję, jutro dokończę odcinek.

    Zabolało mnie stwierdzenie o jedynej słusznej przeglądarce – ostro kolega zagrał :)
    Ja się swego czasu obraziłem na FF i Gogola za projekt explorer destroyer. Przesadzili panowie i o działania co najmniej nieetycznie zahaczyli. Ale jak już tak się obraziłem to Operę znalazłem….. polecam!. I nie żałuje, że się obraziłem.

    PS. Gości do programu zapraszać będziecie? ;)

  14. groadin on April 23rd, 2007

    Witam,
    Pomysł jest naprawdę bardzo trafiony i potrzebny. Myślę, że jeśli popracujecie nad formą i technikaliami, a przede wszystkim treścią, to możecie liczyć na dużą popularność. Wszystkie mankamenty świetnie opisał marcin. Koniecznie musicie selekcjonować omawiane tematy, starając się umieścić jak najwięcej informacji w jak najkrótszym czasie. Rozumiem, że chcielibyście aby podcast miał formę luźnej rozmowy, ale bez ściśle ustalonego harmonogramu jest za dużo “lania wody” i schodzenia z tematu.

    Niestety ja również nie dotrwałem do końca epizodu (postaram się później dokończyć ;-) ), aczkolwiek dodałem rss i czekam na następne odcinki.

    Pozdrawiam

  15. Artur on April 23rd, 2007

    Gratuluję, pomysł niby prosty, ale jakoś nikt go wcześniej nie zrealizował. Podzielam wątpliwość Jakuba co do długości materiału. Jak mam mało czasu to na oglądanie (i słuchanie) pięćdziesięciu paru minut sie nie zdecyduje.
    Niemniej czekam na kolejne dawki :)

    Pozdrowienia
    Artur

  16. Jakub on April 23rd, 2007

    Tak na marginesie – ja wymiękłem na 33 minucie :P

  17. Konrad ikanapka on April 23rd, 2007

    Żałujcie, w drugiej połowie dochodzę do głosu:))) Dziekujemy już teraz za wasze spostrzeżenia, na pewno weźmiemy je pod uwagę przy drugim odcinku:)

  18. jarek on April 23rd, 2007

    hej, wszysto sie dobrze zapowiada, ale ;)
    -) troche mnie poczatek nudzil, kiedy to prowadziliscie takie male offtopicowe dywagacje na temat euro
    -) pozniej troszke lepiej, ale nadal srednio, informacje ktore mozna przeczytac przegladajac naglowki porannych gazet
    -) moze rzeczywiscie odcinki nie powinny trwac az godziny

    jezeli moge cos zaproponowac, to zanim nagracie kolejny odcinek, zrobcie sobie probe generalna, takzeby wiedziec co bedziecie mowic i pomijac kilku sekundowe przerwy na zastanowienie sie co ja chcialem powiedziec

    Pozatym reszta jak dla mnie jest w porzadku, czekam na kolejny odcinek.

    pozdrawiam
    Jarek

    ps.
    obejrzakem cale na raz i nie zaluje!

  19. Marek ikanapka on April 23rd, 2007

    Bardzo, bardzo dziękujemy za wszystkie głosy. Jesteśmy zaskoczeni tak pozytywnym przyjęciem i szczerym zainteresowaniem :)
    Marcinie, bardzo dziękujemy za wyczerpującą instrukcję dla młodych prezenterów :) Jest w tym nieco racji (nie będę przekrzykiwał Konrada ;) ). Natomiast wszystkie sugestie odnośnie przygotowania materiału, naszego zachowania, itd. są fantastyczne, ale… są jednocześnie zaprzeczeniem wizji ikanapki. Nie kreujemy się na guru. Jesteśmy zaprzeczeniem telewizji jaką próbuje się przenieść do wspaniałego, nowego medium jakim jest Internet. Nie przygotowujemy się do nagrania ani minuty, nie myślimy o tym co powiemy. Dla nas widz jest jak kolega siedzący na krześle obok. Stąd nasze naturalne, nieskrępowane zachowanie. Techniki prezentacji, wykorzystujemy na prezentacjach :) Obawiam się, że kolejne epizody mogą być pogwałceniem wszystkich wskazówek, które przytoczyłeś. Będzie tylko “gorzej”… ;)
    Nie oczekujcie “Wiadomości”. Na kanapkę zapraszamy przyjaciół :)
    Do zobaczenia!

  20. Mediafun on April 24th, 2007

    spoko fajny projekt – chociaż skróciłbym to 20 minut – będzie ciekawiej,

    mam uwagi do… hmm opracowania materiałów… już mówię o co chodzi..
    mówiąc np w wirtualnym stadionie wypadałoby wspomnieć o wcześniejszym projekcie z zagranicy:
    http://www.largestonlinestadium.com... podobne :-)
    do da fajniejszy obraz całości a nie tylko szybki przegląd newsów

    poszukajcie trochę więcej informacji o tematach które poruszacie… mówienie o “marketing przy kawie” jako nowym fajnym serwisie… :-) słabo wyszło

    kreatura – fakt uznany konkurs chociaż z różnymi zawieruchami
    http://www.blog.mediafun.pl/index.php/2007/04/02/kreatura-oslabiona/
    wspomniałbym o innych konkursach, jest ich trochę (KTR właśnie się zakończył)
    http://mediarun.pl/news/id/20936/ktr_2007:_saatchi&saatchi_i_leo_burnett_triumfuja

    spoty zumi.pl w tvnie to nic dziwnego… przecież to ITI :-)

    temat o konkursach na opakowania – spoko…teraz w modzie są konkursy dla konsumentów :-)

    oprócz chwalenia przywaliłbym również trochę krytyki… z ostrymi przyprawami kanapka jest smaczniejsza :-)

    podawajcie linki na ekranie w momencie kiedy mówicie o konkretnych stronach – sam zrzut ekranu to dla mnie mało

    nie dałem rady połknąć kanapki za jednym razem… 20 minut do maks

    to tyle z moje strony
    powodzenia
    mediafun

  21. PanX on April 24th, 2007

    W miarę możliwości staram się śledzić newsy, niestety wiekszość rzeczy, o których mówiliście – jest proste lub bardzo proste do namierzenia…
    pomysł fajny, ale i sugestia:
    dzielcie audycje na tematy (odcinki)
    np.
    o ciekawych nowych witrynach
    o webdesign i polskich agencjach
    o sprzecie (laczach)
    o pozycjonowaniu
    o google
    o blogowaniu
    o roznosci

    poza tym niech Konrad wiecej mówi, musi sie chłopak rozkręcić…

    ciagle jeden z Was pyta sie drugiego, czy slyszal, ze to czy tamto, a drugi odpowiada: “nie, pierwsze słyszę”, albo tak tak…. co sluchających interesuje czy dla Was to nowość, czy nie… ja rozumiem, ze rozmowa ma wygladac na spontaniczna, ale jeśli potraficie się zaskakiwać newsami, to moze lepiej wymiencie się nimi przed programem, a w programie dawajcie wiecej konkretow…

    No i na koniec
    Skad jestescie chłopaki :)

  22. momo on April 24th, 2007

    Dzięki za polecenie interaktywnie.com:)

    Gratuluję ciekawej inicjatywy. Trochę mnie ubiegliście ponieważ też planuje w interaktywnie.com wprowadzić materiał wideo (komentarze, wywiady, reportaże z imprez branżowych). Może kiedyś coś wspólnie zrobimy?

    Największy minus za brak podziału materiału na mniejsze, tematyczne kawałki. W tym momencie trudno komentować poruszane przez was tematy. No i trudno przeglądnąć cały materiał.

    Życzę wytrwałości i czekam na kolejny odcinek.

  23. ris on April 24th, 2007

    Pomysł dobry, razi duży brak wiedzy. Błędy merytoryczne!!! Mylicie produkty i newsy.

  24. Marek ikanapka on April 24th, 2007

    Mediafun – dzięki! BARDZO dobre wskazówki.

    PanX – dzięX :) My się naprawdę zaskakujemy. Może to się podobać lub nie. Taka jest formuła. Żadnych przygotowań – pogaducha.

    momo – mamy b. dobre zdanie o interaktywnie.com Możemy stale współpracować, nie widzimy przeszkód.

    ris – Już tacy wybrakowani jesteśmy. Jedni mają pomysły, inni wiedzę. Ty masz wiedzę, czekamy na pomysły. Przy okazji na wskazówki cóż tak pomyliliśmy… ;)

  25. mariusz on April 24th, 2007

    Mi się bardzo podobało tylko wolał bym gdyby można było pobrać odcinek na dysk :)

    Pozdrawiam.

  26. Marek ikanapka on April 24th, 2007

    Mariusz, kliknij na logosek Google pod filmem, przejdź do Google. Obok filmu pojawi się button “download” :)

    Pozdrawiam

  27. migawka on April 24th, 2007

    za dlugi. nie da sie calego 56-minutowego obejrzec.
    tu gdzies ktos pisal ze informacja powinna byc przekazywana w sposob zwiezly. zgadzam sie z tym. powinien byc podany news a pozniej kilka zdan rozwiniecia + ew. krotka dyskusja miedzy wami. i nastepny temat. a tak sie troche ciągnie i ciągnie :)
    powodzenia

  28. ris on April 24th, 2007

    @migawka
    “tu gdzies ktos pisal ze informacja powinna byc przekazywana w sposob zwiezly. zgadzam sie z tym. powinien byc podany news a pozniej kilka zdan rozwiniecia + ew. krotka dyskusja miedzy wami. i nastepny temat. a tak sie troche ciągnie i ciągnie”

    Jeśli to się zamieni na coś ala idg.pl czyli suche newsy to porażka. Bardzo dobra jest taka luźna forma i wymiana zdań a nie suche fakty, ble.

    Co do tych błędów to nie chce się mi tego drugi raz słuchać. Było kilka wpadek merytorycznych, np. odnośnie “gdzie to było, w jakiejś kampanii” to było z świadka koronnego, następne co mi utkwiło to założycielach google.com to wypłatę sami sobie taką ustalili :) bo mają kasę z udziałów akcyjnych. No nic z drugiego odcinka porobię sobie notatki ;)

  29. vkr on April 24th, 2007

    Niektorzy uzywaja innych przegladarek niz Opera. Oczywiscie szanujemy ich…

    Nie chce jakos zabijac pomyslu ale zgodze sie z przedmowcami. Musicie popracowac nad forma. Mozna wprowadzic konwencje luzna, ale sa pewne zlote zasady odnosnie prowadzenia programow.

    Z mojej strony Panowie: wiecej tresci w wypowiedziach. Sprawiacie wrazenie jakbyscie prowadzili bez przygotowania. Prawie kazdy news jest zaskoczeniem dla drugiego prowadzacego. Sprowadza sie to do tego, ze tlumaczycie sobie nawzajem a nie odbiorcom. Jesli to ma byc dyskusja to niech druga osoba zwraca uwage na aspekty (pikantne szczegoly), ktore moga umknac uwadze odbiorcy.

    Rozumiem, ze chcecie byc luzni, smaczni i light, ale musicie zrozumiec ze my udzialu w dyskusji nie bierzemy tylko sluchamy, a wy wymuszacie nasza koncentracje. Wszelkie przeciagajki “eee”, “sluchaj”, itp. czyli wszelkie wstawki w dyskusji, gdy sie dyskutuje z zywym czlowiekiem sa tutaj nie na miejscu – nudza cholernie, a niektorych denerwuja, bo opozniaja uslyszenie tresci. Wiecej ogarnie sie czytajac przez godzine, a przeciez “my nie mamy na to czasu”.

    A teraz bardzo subiektywnie. Poprawcie troche scenografie. Moze byc prosta, ale niech nie zalatuje totalna amatorszczyzna. Moze wystarczy inaczej skadrowac albo inaczej powiesic. nie wiem, nie znam sie. popytajcie moze dziewczyn. to wlasnie taka rzecz, ktora sie zauwaza, a samemu trudno cos zaproponowac. Kwestia utalentowania.
    Mieszkam pare latek za granica i zadziwia mnie pomyslowosc i mozliwosci improwizowania Polakow, ale dobija juz brak wykonczenia. Jak sie ma porownanie to rzuca sie w oczy i zalatuje (niestety polskim) zasciankiem. Metaforycznie: b rakuje tego ladnego opakowania albo ladnego wieczka zakrywajacego bebechy maszyny zrobionej za pomoca sznurka i tasmy klejacej.

    Ale ogolnie, to pozytyw. uszy do gory
    pzdr

  30. stivo on April 24th, 2007

    Siemanko.
    Bardzo fajny pomysł. Czekam na nastepne odcinki :)

  31. Walker on April 24th, 2007

    Witajcie.

    Gratuluje pomyslu, naprawde swietna rzecz, ale:

    - zadbajcie o dobre wypozycjonowanie Was. Robicie podstawowy blad uzywajac QUERY_STRING zamiast tak zwanych “User Friendly URI’s”. Czyli przykladowo zamiast: http://ikanapka.pl?p=3 to http://ikanapka.pl/tytul-posta-w-tym-przypadku-epizod-1/ . Te opcje mozna ustawic w WordPress, z ktorego korzystacie.

    - skroccie czas trwania epizodu, bo nie uda Wam sie idea. Skoro odbiorcami maja byc osoby niemajace zbyt duzo czasu na zapoznawanie sie z nowinkami dzisiejszego swiata, to na pewno nie znajda godziny na jeden tydzien. Predzej rozloza sobie po 10 minut dziennie na czytanie jakiegos dobrze skonfigurowanego RSS/Atoma.

    - odstresujcie sie troche i nie poprawiajcie sie co chwila, jak w filmie “Dzien Swira” (oho, niespodziewanie mi sie nawet zrymowalo). Wybierzcie sobie jakas wygodna pozycje i nie zmieniajcie jej za czesto.

    - popracujcie troche nad ogolna prezentacja. Przede wszystkim nad wstepem i zakonczeniem. Nie przekrzykujcie sie nawzajem, to nic nie da, a robi zamieszanie. Najlepiej ustalcie wczesniej, kto o czym chce mowic.

    - nie uzywajcie zwrotow typu “nie wiem”, “nie wiedzialem”, czy “o, ale fajnie/super”. Robi to na odbiorcach wrazenie jakbyscie byli mniej profesjonalni :)

    No i to tak na poczatek chyba wszystko. Jeszcze raz gratulacje i oby Wam zapalu nie zabraklo!

  32. Walker on April 24th, 2007

    Aaa… to jeszcze raz ja, zapomnialem. Zmiencie ten design, jest po prostu okropny, naprawde :) Tylko zadbajcie o to, aby byl unikalny, a nie jakis sciagniety szablon, to tez Wam popularnosci przysporzy :)

  33. seba300 on April 24th, 2007

    Bardzo pozytywnie czekam na kolejny epizod. =]

    ps. Zajrzyjcie na serwis http://www.digart.pl

  34. Jacek Artymiak on April 24th, 2007

    Jest b. dobrze. Tak trzymajcie. Rock on!

  35. pbm on April 24th, 2007

    Czy mi się wydaje, że całość to video, a do pobrania jest tylko audio?

  36. ludwik on April 24th, 2007

    +8 do respa panowie. dodaje do zakładek.

  37. lapin on April 24th, 2007

    za dluuugie. Juz by i to moglo byc 56min jakby tam bylo 56min konkretnej tresci i bylo to ciekawe i wciagajace, a strasznie marudzicie :D Dotrwalem chyba do 15min i wylaczylem. Kolejny odcinek jednak obejrze liczac, ze poprawicie bledy, o ktorych pisza tutaj ludzie i bedzie to abrdziej konkretne. Pokazujcie tez wiecej ciekawych stron internetowych, czesciej pokazujcie nam ekrany swoich lapkow, zeby mozna bylo zoabczyc o czym mowicie.

    Pozdrawiam i do zobaczenia w drugim odcinku ;)

  38. neorom on April 24th, 2007

    Bardzo dobry projekt. Cos nowego, zgodnego z tendencją jaką widac w Internecie już od kilku lat. W Polsce Wasz projekt jest jako pierwszy i gratulacje dla Was za to, że odważyliście się wystąpić oficjalnie przed kamerą na swojej, specjalnie w tym celu stworzonej strony WWW.

    Jak wszyscy uważam, że odcinek jest za długi. Dotarłem do 30 min i raczej nie obejrze do końca. Może następne odcinki będą częściej i krótsze np. co dwa, trzy dni po ok 25 min.

    Zróbcie sobie jakąś czołówke i poprawcie treść. Ogólnie, projekt świetny. Też interesuje się działem IT i często czytam branżowe serwisy. Wasz serwis będzie kolejnym.

    Pozdrawiam i zycze wytrwałości !

  39. Eve on April 24th, 2007

    hallo,

    Lukasz z pierwszego postu jak podejrzewam dal mi namiar na ikanapke poprzez media2.pl, i stwierdzam ze naleze do waszej grupy docelowej, i chetnie tu wroce na kolejny epizod, pozdrawiam z Berlina

  40. neorom on April 24th, 2007
  41. sinx on April 24th, 2007

    Inicjatywa godna pochwalenia, pomimo faktu że wygląda to dokładnie jak “The Broken” tylko inne tematy poruszacie …Odcinek jest za długi i trochę się Was tak słucha jak zgaszonego radia jak wałkujecie przez 10 minut jakieś web awards … ale generalnie okej – jedno mnie w designie denerwuje, że nie mogę kliknąć obok tytułu posta (na wolnym polu np po to by w jedynej słusznej przeglądarce złapać focus) a mi się post odświeża – co nie jest miłe np w 30 minucie Waszego videocastu :) proponuje odcinek: 10-15 minut :) taki flash news, powiedzmy co 4 dni – jeden w poniedziałek drugi w piątek ;)

  42. alo on April 24th, 2007

    niewytrzymałem do końca ;P ale słucha sie miło, jako że nie chciało sie mi was oglądać w pasku było wam dobrze kiedy to sobie pracowałem ;)
    pzdr…

  43. shoovi on April 25th, 2007

    Aloha broders,
    Ja tu widzę coś na kształt neo “Sondy”.
    Był kiedysś taki program prowadzony przez śp. Kamińskiego i Kurka.

    Czekam na “Mroczne Widmo” Epizod(u) II

    Ave. ;)

  44. gadzetomaniak on April 25th, 2007

    Kiedy kolejna odsłona, kiedy zaglądać? Za dzień, za dwa? :)

    Jakaś kategoryzacja będzie, czy rozmowy w jednym odcinku będą na kilka tematów?

    Wywiady planujecie?

    Dużo ciekawych uwag, nie ma się, co powtarzać.

    powodzenia

  45. Mike on April 25th, 2007

    Pomysł videocasta jest rewelacyjny. Mocno wspieram Was w Waszych działaniach. Lekkość wypowiedzi powoduje, że mimo prawie 60 minutowej audycji, można bez problemu ją śledzić. Tym nie mniej myślę, że 30 min jest naprawdę wystarczające :)

    Odnośnie jednej kwestii – Wirtualnego Stadionu. Warto byłoby wspomnieć, że K2 popełniając tę stronę dokonało tym samym po prostu plagiatu. Już od dawna w sieci funkcjonuje identyczny pomysł – http://www.largestonlinestadium.com
    Także wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd państwo z K2. Agencja liczy ponad 100 osób, a potrafi stworzyć kreatywnego i oryginalnego pomysłu na Euro 2012…

  46. Piotr on April 25th, 2007

    Witajcie,
    Mi najbardziej zależy na konkretnym określeniu się przez was tzn o czym będzie ten videocast, jaki będzie jego temat przewodni?
    Jesli tylko czytanie nagłówków i popularnych wiadomości które można przeczytać na każdym portalu to słabo, słabo.
    Przy czym można oczywiście przeczytać nawet najbardziej oklepaną wiadomość jak wyżej przytaczana o virtualnym stadionie ale dodać coś ciekawego od siebie typu (jak również przytaczana wyżej) o tym że już taki projekt się pojawił gdzies indziej, z jakim skutkiem itp…
    Rozumie że zapraszacie na kanapkę kolegę na pogadankę ale pogadanka może być ciekawa a może być również nuudna.
    Myślę że mimo wszystko musicie się chociaż w minimalnym stopniu przygotowywać do odcinków bo bez tego będą dalej trwały po 50 min. Już na wstępie podkreślacie że to jest dla ludzi którzy nie mają czasu a potem tylko temu zaprzeczacie i długością całego filmu i brakiem przygotowania do poszczególnych topików.

    Grafika mi się osobiście podoba, nie wiem co komuś z postów wcześniejszych usiadło na oko ale zdecydowanie + za fajną grafikę.
    Głos Konrada faktycznie nie jest za dobrze słyszalny ale dodatkowy mikrofon rozwiązał by sprawę i będzie OK.
    Duży plus dla Konrada mówi rzeczowo i podoba mi się jego zdanie .

    Dzięki i pozdrawiam
    Piotrek

  47. Piotr on April 25th, 2007

    Taki quick question, czy macie zamiar w przyszłości opierać się tylko na polskich news czy bedziecie zagladali na zachodnie portale ? Bo z informacja na naszych portalach jest tak róznie, czasem i 3 do 4 dni do tyłu w porównaniu z zagranicą.

    Pozdro

  48. tedd on April 25th, 2007

    ikanapka jest za długa… jeśli chcecie mnie tym zainteresować jeden epizod powinnien trwać max 20 minut

  49. Yota on April 25th, 2007

    Pomysł całkiem fajny, wykonanie pozostawia troszkę więcej do życzenia ;) .

    Nie to żebym się czepiał, ale 56 minut to o jakieś 36 minut za dużo.
    Gdyby tak mówiliście tylko o konkretach to było by OK.

    Pozdrawiam,
    Yota

  50. fiedzik on April 26th, 2007

    Hejka,
    Nie będę się powtarzał z opiniami, które przedstawili przedmówcy, powiem jedno, pomysł bardzo fajny, na pewno chętnie oglądnę następne odcinki. Mam również nadzieje ze mój serwis pomoże w znajdowaniu ciekawych stron do omówienia w Waszych relacjach.

    Zycze powodzenia
    fiedzik

  51. Sebastian Nejfeld on April 26th, 2007

    Gratuluje pomysłu :)

  52. niktto on April 26th, 2007

    Właśnie oglądam – tak trzymajcie.

    Brakowało mi czegoś takiego na polskiej scenie.

    Good luck and have fun ;) – bo w końcu to jest chyba najważniejsze, żeby czerpać przyjemność z tego co się robi, nie?

  53. max on April 26th, 2007

    Fajnie. Podoba mi sie pomysł. Pan w okularach jest chyba małomówny :P Ciekawie mówi pan w pomarańczowej bluzie.
    Pozdrawiam i trzymam kciuki.

  54. lucas on April 26th, 2007

    Mam jedną wielką prośbę. Zacznijcie używać innych przymiotników niż ‘fajny’.

  55. Makjuzer on April 26th, 2007

    Super pomysł! Czekam na wasz videocast w iTunes;)
    Odniosę się do kwestii marketingowej związanej z makbookiem, czyli czy makjuzer z makiem reklamuje apple…
    Powiem spokojnie,czy facet trzymający lapka z logo na t, a, lub i reklamuje cokolwiek czy używa po prostu komputera?
    Chyba popełnię wpis w blogu na ten temat;P
    BTW załoga serwisu iFile.pl pozdrawia załogę iKanapka.pl:)
    Ale 60 minut to chyba ciut za długo…

  56. DjYoda on April 26th, 2007

    Sorrka ale gdzie jest subskrypcja video???

  57. tymon on April 26th, 2007

    zajebi*ta sprawa chlopaki!
    jak czesto bedzie nowe video??
    kolegi z prawej prawie w ogole nie slychac ale to nic:)
    zasloncie zaslony bo kolega z lewej ma strasznie noge zjarana:)

    piona!

  58. Piotrek B on April 27th, 2007

    Sprostowanie:)

    Kreaturka nie za stronę Oficerowie,ale za marketing virusowy “Przesłuchanie” z Pawłem Małaszyńskim w roli Granda, dla Akson/iTVP

    pozdr.

  59. shoovi on April 27th, 2007

    Wiele osób nawija, że konwencja materiału video jest zła.
    Chcieli by dostać coś ala wiadomości, suche newsy i tyle…
    Nażekają też, że “ten z prawej” mało mówi. Może i mało ale fajnie.

    Ktoś tam pisał, że w sumie można o tym przeczytać…

    Powiem tak, nie mam czasu śledzić newsów, a taka piguła informacyjna
    jest cool. Po za tym jak wrzucę to do mp3 to lepiej mi się słucha luźnej spontanicznej dyskusji niż wyliczanki.

    Taka konwencja programu jak dla mnie i moich znajomych biurw jest OK!

    “Piwa, Piwa Panie nalejcież tym dzielnym zuchom, wszak o suchym pysku kanapka moż im stanąć… i jakoby czkawicę wywołać…” ;)

  60. mariusz on April 27th, 2007

    mam nadzieje ze nowe epizody będą co tydzień, wiec jutro powinien sie ukazana nowy :)

  61. derosky on April 27th, 2007

    marek moze troche mniej yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy…. mmmmmmmmmmmyyyyy…. .Ale wiem ze to poczatek i ciezko jest myslec ;)

  62. Piotrek on April 27th, 2007

    Jak dla mnie prawie idealna sprawa ;) . Nie tyle nie mam czasu przeglądać tych wszystkich megabajtów tekstu pojawiającego się codziennie na kilku(nastu) stronach, co po prostu mi się nie chce, bo przedarcie się przez te ilości tekstu i znalezienie interesujących mnie informacji zajęłoby mi na pewno dużo więcej czasu :) .
    Nie pracuję w tej branży 24/h, traktuję to raczej jako moje hobby, więc nie muszę być “na czasie” ze wszystkimi informacjami, w każdym razie nawet kilkudniowe opóźnienie mi nie przeszkadza.
    Forma przedstawiania informacji też bardzo przypadła mi do gustu, podoba mi sie taka luźna konwersacja. Co do długości – szczerze mówiąc, ta godzinka tygodniowo (nie wiem dokładnie co jaki czas pojawiać się będą kolejne “epizody”) jest bez problemu do zagospodarowania. Co prawda ziewnąłem parę razy podczas oglądania Was, ale to raczej z powodu później pory ;) .
    Aż się głupio czuję tak wam słodząc, ale przecież nie będę kłamał – trafiliście w moje gusta, macie u mnie stałego słuchacza/widza ;) .

    Czekam z niecierpliwością na kolejny “odcinek”, mam nadzieję, że pojawi się jak najprędzej. Tak trzymać!

    Aha – żeby za coś Was “skarcić” – design strony zupełnie nie przypadł mi do gustu. Odpowiada mi tylko czerwona kanapa… ;)

  63. Stas on April 29th, 2007

    No, kiedys moze bedziecie polskim diggnation vidcastem… good luck

Leave a reply